Do obejrzenia

poniedziałek, 28 listopada 2011

Koszyczek Szydełkowy

Ponieważ lubię dziergać, to się podzielę dokonaniami. Wczoraj wydziergałam słodki koszyczek.


Gdyby kogoś interesowało jak to przepis z grubsza wygląda tak:
DNO - koło z półsłupków, robione tak, by się nie wyginało, czyli co jakiś czas trzeba zrobić dodatkowy półsłupek, robi się tyle, ile chce by koszyk miał podstawy. Tu ok 12 cm.
Potem nie wiedziałam co zrobić by dno zmienić w pionowe ścianki, więc jeszcze na dnie dookoła zrobiłam słupki i zmieniając kąt wbicia szydełka zahaczając o słupki (a nie ich górę) obrobiłam to półsłupkami. I tak zaczęły się ŚCIANKI - żeby koszyk się nie rozszerzał przerobiłam całość półsłupkami tak żeby robotę trochę zagęścić - 2 normalne oczka, jedno ominięte a potem daaalej ile się chce do góry półsłupków. Po paru okrążeniach zrobiłam (całkiem ładne i ozdobne jak teraz widać) pasmo słupków, a potem dalej znów półsłupki.
USZKA zrobić jest bardzo prosto. W pewnym momencie trzeba zrobić kilkanaście oczek łańcuszka a potem dalej za kilka oczek wbić w robótkę i przerabiać dalej. Można nie robić uszek i mieć pojemnik z wywijanym brzegiem.
Stoi sobie prototyp teraz na stoliku i chowa skarby.

2 komentarze:

  1. Ula coś pięknego, gratuluję cierpliwości i poczucia estetyki :-))) gdyby był fioletowy to bym się zakochała...

    OdpowiedzUsuń
  2. mam fioletową włóczkę ;P

    OdpowiedzUsuń